WE ARE LOOKING FOR NEW EMPLOYEES

Redovisningsekonom

Följ med oss på vår utvecklingsresa. Amplio Rental startade 2019 och idag är vi över 20 medarbetare. Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Vi är ett bolag i stark tillväxt, med huvudkontor i Linköping och kunder över hela Europa. Amplio Rentals affärsidé bidrar till ett hållbarare samhälle genom att inspirera och möjliggöra ett mer hållbart användande och ägande av produkter.

Amplio Rental, erbjuder ett tjänstekoncept för att utveckla lönsam, hållbar tillväxt och genom nära samarbete med sina kunder öka affärsnyttan för såväl kundföretag som dess slutkunder. För att åstadkomma detta erbjuds en teknisk plattform och ett affärskoncept för bland annat lagerfinansiering samt kundfinansiering genom olika hyres- och finansieringslösningar. Affärssystemet driver innovation och digitalisering samt spetsar tjänsteinnehåll och ökar lönsamhet för kundföretagen.

OM TJÄNSTEN

Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens.

Hos oss erbjuds du ett omväxlande och roligt arbete där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Ladda ner ansökan i pdf-format

Kravspec

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning och/eller controlling. Du har troligen minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från redovisningsbyrå och det är meriterande om du tidigare arbetat med internationella marknader, är flerspråkig eller har erfarenhet av leasingavtal.

Som person är du affärsorienterad, driven och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra.

Du talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat.

Arbetet innebär täta kontakter med verksamheten och ställer höga krav på integritet och gott omdöme.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansvarsområden

Vårt tjänstekoncept (affärssystem och plattform) är navet i verksamheten och du arbetar med ”dina” marknader där du kommer ha operativt ansvar. Inom avdelning ser vi gärna att du axlar rollen som specialist inom något av områdena, redovisning, rapportering, ekonomi, controlling och, affärsstöd, med utgångspunkt från kunskap och intresse.

Som redovisningsekonom ansvarar du för den löpande redovisningen, in- och utbetalningar, avstämning av konton, upprättande av månads- och årsbokslut, moms- och skattedeklarationer. Du sköter även rapporteringen av ”dina” marknader och färdigställer årsredovisning och deklaration. Utöver accounting-delen får du även möjlighet att arbeta genom hela affärsprocessen med uppföljning och analys av affärer och kontrakt, portföljbevakning, rapportering samt prognos och budget. Du kommer också vara ett stöd i affären mot andra avdelningar.

SÖK TJÄNSTEN

Ladda upp ditt CV här
Choose File
Ladda upp ditt personliga brev här
Choose File

About Amplio

Amplio Rental AB with headquarter in Linköping, offers an integrated rental concept to develop profitable, sustainable growth and, through close partnership with customers, increase business benefits for both customer companies and their end customers.

To achieve this, a technical platform and a business concept is offered with inventory financing and customer financing through various integrated rental and finance solutions. The business system drives innovation and digitalization as well as sharpens service content and increases profitability for customers.

CONTACT
Anna Wolving

Get in touch with me if you want to know more about this position.

  • rekrytering@ampliorental.se

  • +46 707 82 50 73