WE ARE LOOKING FOR NEW EMPLOYEES

Accounts Receivable Manager

Nu söker vi en Accounts Receivable Manager. Vi vill att du dels utvecklar AR Management-området på Amplio genom att ta fram rutiner och processer. Samtidigt blir du Amplios expert inom AR och är den person som fortlöpande administrerar och driver området. 

OM TJÄNSTEN

Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens.

Hos oss erbjuds du ett omväxlande och roligt arbete där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Ladda ner ansökan i pdf-format

Befattningsbeskrivning

Nu söker vi en Accounts Receivable Manager. Vi vill att du dels utvecklar AR Management-området på Amplio genom att ta fram rutiner och processer. Samtidigt blir du Amplios expert inom AR och är den person som fortlöpande administrerar och driver området. 

I arbetsuppgifterna ingår att: 

  • Ansvara för hela ledet från fakturering, till att registrera inbetalningar från kund.
  • Arbeta med påminnelser, stämma av om kund fått faktura/påminnelse, samt kundkontakt/dialog med kund, utredningar kring betalningar mm.
  • Diskussion med vår samarbetspartner och återförsäljare kring hantering av kunden och handlingsplan.
  • Hantera inkassoärenden och ha dialog med extern firma som hanterar inkassoärenden åt oss.
  • Förbereda underlag för förslag till reservering av befarade kundförluster, återläggning, konstaterad förlust eller återvunnen fordran som ska bokas i redovisningen.
  • Förbereda olika rapporter för övervakning och rapportering, handlingsplaner mm.

Du kommer att tillhöra avdelningarna Operations & Finance vilket betyder att du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor på de båda avdelningarna och även utföra arbetsuppgifter som inte är direkt knutna till AR området. 

Eftersom rollen är ny och arbetsprocesserna är under uppbyggnad kommer det finnas individuella möjligheter till att forma rollen efter din unika kompetens.  

Kravspec

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomiområdet. Vi tror att du har några års  erfarenhet av tidigare arbete med Accounts Receivable och gärna inkassohantering. Det är meriterande om du tidigare arbetat med internationella marknader, är flerspråkig eller har erfarenhet av leasingavtal.

Som person är du affärsorienterad, driven och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra. Du talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat. Arbetet innebär täta kontakter med verksamheten och ställer höga krav på integritet och gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Då vi bedriver tillståndspliktig verksamhet i vissa länder, kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.

SÖK TJÄNSTEN

Ladda upp ditt CV här
Choose File
Ladda upp ditt personliga brev här
Choose File

About Amplio

Amplio Rental AB with headquarter in Linköping, offers an integrated rental concept to develop profitable, sustainable growth and, through close partnership with customers, increase business benefits for both customer companies and their end customers.

To achieve this, a technical platform and a business concept is offered with inventory financing and customer financing through various integrated rental and finance solutions. The business system drives innovation and digitalization as well as sharpens service content and increases profitability for customers.

CONTACT
Anna Wolving

Get in touch with me if you want to know more about this position.

  • rekrytering@ampliorental.se

  • +46 707 82 50 73